Od Prahy po Novosibirsk, od Petrohradu po Jerevan. Jeho nezaměnitelný zvuk přivádí do mdlob nejednoho fanouška podzemních drah. To je ikonická souprava metra typu 81-71. Vyráběná v několika sériích v Mytiščinském strojírenském závodu nedaleko Moskvy. Pražské metro zahájilo provoz 9. května 1974 se sovětskými soupravami Ečs. Pro nově budovanou trasu A, veřejnosti otevřenou v roce 1978, která byla sklonově náročnější, však soupravy Ečs po trakční stránce nevyhovovaly. Na základě požadavků pražského dopravního podniku byl v Mytiščinském strojírenském závodu nedaleko Moskvy vyvinut typ 81-71, který byl - kromě Prahy - dodáván i do ostatních socialistických států sdružených v RVHP. Stal se z něho doslova světoběžník! Soupravy metra typů 81-71, nebo jejich pozdější modifikací, byly dodávány kromě Prahy do následujících měst: Varšava, Budapešť, Sofia, Kyjev, Dnipro, Charkov, Tbilisi, Jerevan, Baku, Taškent, Minsk, Petrohad, Moskva, Nižnij Novgorod, Samara, Jekatěrinburg a Novosibirsk. Jedna souprava se v netradičním, zeleno bílém barevném schématu dokonce krátce objevila v íránském Teheránu. Na dlouhá léta se stala symbolem podzemních drah měst východního bloku. Navíc díky pronikavému a nezaměnitelnému zvuku, byly projíždějící soupravy slyšitelné už z přístupových eskalátorů nebo přestupních chodeb. Bohužel či bohudík, nic netrvá věčně a soupravy typu 81-71 postupně uvolňují místo modernizovaným modifikacím (např. v Praze) nebo zbrusu novým elektrickým vozům. Formát: 50×70 cm Matný křídový papír Gramáž: 170 g/m2 Autor motivu: Martin Přikryl (Matys), Locomotif Rám není součástí dodávky
Schéma metra tak, jak ho znáte z vozů podzemní dráhy.
Schéma sítě tak, jak ho znáte ze zástěnků vozů pražského metra.
Plakát s přehledem pražských elektrických tramvají od Křižíka k 15T.
Plakát s exponáty Muzea městské hromadné dopravy v Praze.
Plakát s motivem pražské vyhlídkové tramvaje T3 Coupé.
Fotografický plakát s tramvajemi Tatra T3 v obratišti Špejchar.