V roce 1967 bylo přistoupeno k výstavbě podzemní dráhy (metra) v hlavním městě tehdejšího Československa Praze. Na základě výběrového řízení byly vybrány dvouvozové rychlodrážní jednotky R1, navržené ČKD Praha. Během krátké doby let 1968 až 1971 následoval vývoj a konstrukce nového vozidla. V letech 1970 až 1971 byla v blízkosti budoucího depa metra Kačerov vybudována krátká zkušební trať pro vyzkoušení dvou prototypů, jejichž provoz zde začal v květnu 1971. Počátkem roku 1971 však došlo k zásadnímu rozhodnutí o použití vozů metra sovětské výroby a tím byl československý projekt ukončen.
Kniha zve čtenáře na cestu pod zem a do minulosti prostřednictvím více než stovky dobových i současných fotografií. Srovnání staré a nové podoby metra ukazuje, co všechno se v něm ztratilo – a co pod povrchem stále ještě dřímá.
V knížce pro děti, co milují dobrodružství a rychlou jízdu, to všechno drncá, houká a sviští. Fakta se vozí s humorem a historie troubí na komiks.
První kniha, která se komplexně věnuje dispečerskému řízení v pražské městské dopravě.
Počátky hromadné dopravy v hlavním městě českého království aneb jak to bylo s pražskou koňskou drahou.
Kniha s podtitulem „architektura – umění – vize“.
Publikace s tipy na výlety po Praze prostřednictvím pražské MHD.