První mu říkal Panťák, druhý Žába a pro třetího to nebyl nikdo jiný než Emilka. Výroba prvních pantografů začala v roce 1964 a plánovaná životnost byla kolem 15 let. Poslední jednotka ukončila provoz ale až na pravidelné lince na trati Praha-Libeň - Roztoky v roce 2018. (pět dní před plánovanou technickou kontrolou). Tento vlak byl prostě nesmrtelný. A kde můžete dnes Žabotlama potkat? Jednotka 451 026-9 se odebrala po úctyhodných 54 letech na odpočinek do depozitáře v Chomutově. Odjela za velké slávy a cvakání fotoaparátu po svých. Další jednotka je udržována v Šumperku odkud vyjíždí teď už na Nostalgické jízdy. V čem byl Žabák tak výjimečný? Třeba pro jednoduchou možnost změny směru jízdy bez posunu, pro rychlý rozjezd nebo pro nízkopodlažní prostor pro cestující. V roce 2018 byl Žabotlam definitivně nahrazen Ešusem (CityElefantem). Už jste si někdy brali volno v práci nebo šli za školu jenom proto, abyste mohli stát u kolejí? Být při tom.....Prostě ho ještě jednou vidět a jít se rozloučit? Proto na naše pohledy rozhodně patří.
Klasická pohlednice formátu A6. Z jedné strany s motivem dopravního prostředku a z druhé strany připravená vyrazit na určenou adresu.
Sada 13 pohlednic současných pražských tramvají od modernizované legendární T3 až po nejnovější 15T.
Pohlednice s motivem pražské historické soupravy metra.
Pohlednice s dopravním motivem.
Pohlednice s motivem elektrické jednotky M1, která zajišťuje provoz na trase C pražského metra.
Pohlednice s motivem pražských historických tramvají.
Pohlednice s originálním pražským dopravním motivem.